Friday, February 5, 2010

大学生,戒了奶没有 ?

大学生,戒了奶没有 ?半夜三更,还在发出鸟叫声,别人不用睡觉吗?
不是说不可以叫,但也去没人的地方啊!

今天真的是被这几个小子搞到没觉睡,真的很火!
打机打通宵不是不可以,可是至少也不要在房间吧!妈妈没教你不可以吵别人睡觉吗?
看到你们这样天真无邪,无忧无虑,我还真的很羡慕,不过我还是要睡觉的,小朋友。
还是我太早熟了,没有和你们一起打机?

这就是本地经典的大学生了,除了读书,没有什么会了,越大越无知,越幼稚,
我真心的祝福你们,祝你们好运。

再过几个月就要毕业了,你们不知道吗?
有的还讲要创业,一点醒觉性都没有。去创业吧!
开幼稚园,剩下的做幼稚园老师。

或许是我太情绪化了,不过,这样基本的人与人相处的道理你们都不会,真的是令我、父母们、还有政府担心啊!

谢谢你们给我训练我的性子,我又更上一层楼了,哈哈!
大学生,赞!

6 comments:

Chew Hong Chiang said...

yea, as living in a place under one roof, that's common sense we must beware and care of each other feelings. even in the law itself, we can actually sue others from interfering our enjoyment of a place by others polluting sounds, materials etc. wish yall can go thru it well~ we never learn until we face it, take it as experience ya..

Anonymous said...

對於那些不懂得家教的人,你的心情我能理解;

不過我想告訴你
開辦幼稚園不是那麼簡單的!
當一個幼教也不容易!
不要侮辱了幼教這份職業
幼教也是需要專業的!

再安 said...

谢谢你的留言。我并无意侮辱幼教的专业精神,而只是借用“幼稚”的字眼而已。如有得罪的地方,多多宽容。

Anonymous said...

apology accepted =)

hmm...perhaps kindergarten should not be called as “幼稚園”anymore..?o-O hmm...

再安 said...

children is innocent, is childish, never mind, we accept. but for those 23 years old ppl, that kind of innocent and childish make me feel like....helpless, n disturbing ppl somemore. moral value bertimbang rase totally forgot. u knw wat i mean or not? n the word 幼稚 is not the important point should be discussed here, it is jz an "adjective" for those ppl.

Anonymous said...

yea, that's right. I wonder where are those moral values and why are the young generations behave that way? How are they going to survive in this society with this kind of attitude?! Are they too rich or what? doesn't even seem to bother what they gotta do with their lives? sigh......